fredag 25 maj 2012

Vetevärmare

Jag tvivlar på att det finns något enklare att sy än vetevärmare. Det är inte bara lätt utan går fort också. Vilket gör dem till en perfekt present.


Just den på bilden är dock ingen present, utan den såldes till mammas kollega som skulle ge den till sin dotter. Den tog lite längre tid att göra eftersom det är en innerpåse och vändbart fodral. Den gula är till en kompis som är riktigt förtjust i gult. Den var rolig att göra eftersom den är så färgstark. Jag tycker den blev bra med blommorna och de gröna stjälkarna. Den med grisarna är i lintyg och gjordes i två upplagor. En till min mor och en till sambons mor, båda som är omåtligt förtjust i grisar. Fråga mig inte varför, men de är väl söta.

När jag syr vetevärmare gör jag alltid tre kanaler för att undvika att allt vete hamnar i samma hörn. Jag använder en tratt att fylla med så hålet man syr igen för hand är så litet som möjligt och veten har jag köpt på en hälsokost affär. 3-5 minuter i micron med eventuellt ett glas vatten och de är fit for fight mot smärtan och stelheten.

Inga kommentarer: