fredag 1 juni 2012

Min duktiga mamma

Det här fantastiska fantasifulla överkastet har min duktiga mamma sytt till min lillebror. Jag har henne att tacka för mycket i mitt liv så även mitt pysselintresse. 




Hade det inte varit för min mamma så hade jag nog inte haft mitt intresse för pyssel som jag har. Redan innan jag började skolan hade jag sytt Disney-figurer i långstygn. Innan syslöjden hade jag virkat en väska och en fotbollsmaskot. Att så gott som utan förbehåll få gräva bland hennes bomullsgarner och alltid ha någon att be om hjälp bäddar inte för annat än ett stort skapa behov. Än i dag kan jag ringa henne och be om hjälp om jag stöter på något krångligt. Jag kan inte föreställa mig vilket tålamod hon måste haft med mig. Men imponerad är jag.
Mamma gör liksom jag både det ena och det andra. Just nu quiltar hon massor. Hon har gjort otroligt fina överkast, tabletter och dukar, bara för nämna lite.
Just det här överkastet består av familjens gamla jeans och var en present till min lillebror. Jag tänker inte ens spekulera i hur lång tid det tagit att mäta, skära och sy. 

Inga kommentarer: