lördag 2 juni 2012

Charmig kudde

Mammas talang har även smittat av sig på lillsyrran. Hon är inte bara duktigt utan hon har även bra smak. I bland får man lite storasysters komplex. Den här kudden gör mig lika glad varje gång.



Jag skulle aldrig komma på idén att använda brunt, utom där det faller sig naturligt. Som när jag virkar älgar. Men jag tycker den funkar utmärkt som avskiljare här. Den här kudden gjorde syrran till mamma för några år sedan. Varje ruta innehåller på ett eller annat sätt något hjärta och det blir en skön blandning. Den ligger hemma hos mamma i soffan och har på något sätt fått en speciell plats i mitt hjärta trots att jag inte på något sätt är involverad i den. Jag hjälpte inte syrran med vare sig idé, tyg eller något annat och den var inte till mig. Det enda är att den funnits hemma och jag var med när mamma fick den. Det är spännande hur vissa saker kan betyda så mycket.


Inga kommentarer: