lördag 8 juni 2013

Bröllopsträd

 Bröllop betyder inte bara fina och matchande kläder. Det betyder även bröllopspresent, även om paret avsagt sig det. Så det så. Jag tjuvade mammas och pappas idé, ett fruktträd.

Det är alltid svårt med presenter, speciellt till någon som man inte umgåtts så intensivt med de senaste åren. Men efter att under möhippan ha spanat in parets trädgård så kändes ett fruktträd som en bra grej. Mamma och pappa gav ett annat brudpar det en gång och det var uppskattat då. Bra idéer är till för att användas många gånger. Vi hittade ett äppelträd som var lämpligt stort att gå in i bilen. Även om det var fint med sina gröna löv och vita blommor kändes det lite färglöst, så jag tog och sista minuten pimpade det. Jag gjorde helt enkelt tre bollar, en i rött, en i grönt och en orange. Två äpplen och en apelsin. Sedan gjorde jag en avlång knallgul banan med och knöt fast i trädet. Genast mycket roligare. Jag hade gärna hängt på fler, men var ute i lite sen tid hann jag inte fler. Den sista frukten blev klar när vi rullade in på mina föräldrars gård (där vi bytt bil till den gula bubblacabben som passade min klänning och Gustavs slips). Brudparet har dessutom två små töser som jag hoppas kan roa sig med frukterna. Trädet planterade dock inte i deras trädgård utan i trädgården till deras nyinköpta sommarstuga. Men det var lika bra det, de verkade i alla fall tycka att det var en rolig grej att få.

Inga kommentarer: