onsdag 11 juli 2012

Blommlådorna färdiga

Nu är äntligen mina blomlådors "ytterkrukor" på plats. Här ska äran tillskrivas Ann då jag kopierade och omtolkade hennes idé och för arbetet med just dessa lådor står ingen mindre än Gustav.




Jag har tur som hart en så snäll och tålmodig pojkvän. Som inte bara hjälper mig samla brädor, fraktar hem dem utan även hjälper mig att tillverka lådorna. Trots att han tyckte att det var mycket var mycket jobb att lägga ner på så gamla blomlådor (de inre gulvita) som vi ärvt av hans föräldrar.
Men nu kanske de håller längre, vem vet?
Det är egentligen inte så mycket mer att säga om dem som inte redan blivit sagt i inlägget om blomkrukorna.
Nu väntar jag bara på att vi ska lyckas låna en betongborr som kan göra åtta hål i ena väggen på balkongen så jag kan få upp mina två hyllor. Två fina flytbrädor som inte passade till blomlådorna och som var för fina för att såga sönder till blomkrukorna.
Den som väntar på något gott...

Inga kommentarer: