tisdag 7 augusti 2012

Blomsjal

För något år sedan snöade jag in mig på sjalar. Alla skulle helt plötsligt få en sjal i present. Den här sjalen med blommor gjorde jag två gånger, i två olika storlekar.



Min lillasyster fick en rosa-vit blomsjal när hon gick ut nian. Jag minns att mönstret var långt ifrån det lättaste. Men jag ville promt göra något mer avancerat än sjalar av luftmaskor och stolpar. Jag ville ta nästa steg. Men det kom inte att bli lätt. Jag satte uppe en hel natt, till klockan sex på morgon, bara för att jags kulle envisas. Jag får sådanna ryck i bland, nu jävlar. Sedan att man inte blir störd av någon eller något på natten gör det hela ännu bättre (så vida man inte frågar mitt sömnbehov). Men när jag vaknade dagen därpå var det bara att repa och börja om. Till sist fick jag ändå till det, någorlunda. Men jag fick aldrig till kanten så jämn och fin som den är på mönstermodellen. Tänker man inte på det så sys det inte. Fast syster blev glad ändå. Mönstret kommer Garnstudion.




Inga kommentarer: