lördag 16 mars 2013

Ett eget syrum

Eko.. ..eko.. Ja, det har ekat lite här. Men att kombinera flytt, skola och jobb lämnar inte mycket tid över. Men nu börjar vi äntligen komma i ordning i vår nya lägenhet så snart ska jag fixa till mitt syrum!




Trådbackarna med garn är med, lådorna med mönster och broderier, alla virkböcker står i hyllan och symaskinen har fått sig en plats på golvet. Vävstolen är ihopsatt, men saknar fortfarande varp.. Ett annat problem är förvaring för alla tyger då jag inte har någon garderob till dem. Men det är ett senare problem, garnet går före. Jag måste rensa sorteringen då jag i flyttens hett mest stoppat in saker bara för att de ska komma med på något så när smidigt sätt...

Så mycket pysslande har jag inte heller hunnit med, en strumpa har blivit klar. En spännande variant som inte stickas på strumpstickor utan bara på två stickor. Men det tar vi en annan gång.


Hm, ja, så skrev jag i höstas och skulle bara lägga in två bilder så skulle det publiceras. Men så blev det aldrig och någon ordning blev det inte heller. I flera veckor, ja månader, stod sopsäckar med tyg på golvet, framför garntrådbackshyllorna. Det är först nu, mer än ett halvår sedan vi flyttade som tiden äntligen verkar finnas.Jag har haft fullt upp med slutuppsatsen på min utbildning, som äntligen blev klar för några veckor sedan och därmed även min utbildning. Att få resten av lägenheten i ordning har också dragit ut på tiden. Pysselrummet har blivit bortprioriterat och emellanåt fungerat som avlastningsyta för resten av rummet. Men nu börjar även det ordna upp sig. Så nu ska jag försöka få i gång lite mer aktivitet här!

Inga kommentarer: